Härnösands Gymnastikklubb
- Gymnastik för alla på alla nivåer

Välkommen till Härnösands gymnastikklubb!
Vi är en förening som erbjuder truppgymnastik för åldrarna 5 år och uppåt. Föreningen är ideell och drivs av engagerade föräldrar, aktiva och före detta gymnaster.

Vill du bli medlem hos oss? Läs vidare under Medlemskap!
Årsmöte
2024-02-14 15:17

Välkomna på årsmöte!

När: Den 14 mars kl 18:00

Var: Solenskolans Gymnastiksal

Handlingar inför årsmötet kommer att finnas tillgängliga på klubbens hemsida www.hgk.nu senast 1 vecka innan mötet. Klicka på rubriken "Om klubben" och sedan på rubriken "Årsmöte" för att ta del av dessa.

Vi kommer att bjuda på fika!

Välkomna!

//Styrelsen

Vi har fått ett stipendium!
2024-01-16 19:55
Vårt fina diplom och alla stipendiater som närvarade under utdelningen på Café Rutiga Duken.
Härnösands Gymnastikklubb blev den 11e januari 2024 tilldelad ett stipendium på 5000:-  av Brännans IF.
Vi blev nominerade av Andreas Johansson, verksamhetschef på RF SISU Västernorrland. Nomineringen löd:

"Härnösands Gymnastikklubb har under det senaste decenniet jobbat sig framåt till en hållbar och attraktiv idrottsförening i Härnösand. Föreningens vision. "Gymnastik för alla åldrar och nivåer både stärker och utmanar den verksamhets som bedrivs utifrån föreningens värdegrund med trygghet, glädje och utveckling som ledord.
Ledare rekryteras kontinuerligt från unga år med stöd från mer erfarna ledare. Nytt för året är en utbildningscoach i föreningen. Utbildningscoachen håller samman och utvecklar den interna kompetensförsörjningen för att även fortsättningsvis vara en hållbar idrottsförening in i framtiden."

Brännans Idrottsförenings Stipendiestiftelse bildades då Brännas IF sålde Brännaborg, och det är den intäkten som stipendierna kommer från.
Stiftelsen har till ändamål att verka för att ledare och utövare, samt föreningar och enskilda lag inom idrott och kultur i Härnösands kommun ska kunna premieras för sina insatser.

Härnösands Gymnastikklubb mottog stipendiet, tillsammans med några ungdomar inom olika idrotter och några inom musik.

Vår ordförande Pelle, tre representanter från vår styrelse och ledare samt en av våra tävlingsgymnaster tillika ungdomsledare var på plats för att ta emot utmärkelsen. Vi blev bjudna på fika på Rutiga Dukens cafe och två representanter från stiftelsens styrelse höll tal och delade ut diplomen under applåder för fjärde året i rad.

Härnösands Gymnastikklubb har för avsikt att använda pengarna från stipendiet som ett bidrag till inköp av en ny airtrack till föreningen.

Stort tack till Andreas för den fina motiveringen, och till Brännans IF för äran att ni valde oss!
Tävling i Sundsvall 2023-11-25
2023-11-29 09:32
Tidningsartikel om tävlingen i Sundsvall.

Våra två tävlingst-trupper Lila och Silver tävlade i helgen i Sundsvall. Sundsvalls Tidning skrev ett reportage om tävlingen vilken ni kan läsa i bilderna ovan. Alla gymnaster var superduktiga, och det slutade med en andraplats för silver i nivå 6 och en tredjeplats för lila i nivå 7.

Ny version av SportAdmin med ny digital betallösning
2023-03-27 19:25

Precis som att alla andra branscher digitaliseras så gör vi nu också det!
Nu börjar vi använda den senaste versionen av SportAdmin – ett automatiserat och digitalt
föreningssystem för att skapa ännu bättre förutsättningar att utveckla vår verksamhet.

För dig som medlem innebär det att du kan betala med fyra nya digitala betalningsmetoder i samarbete med Billmate, för att ge dig en bättre upplevelse och smidigare betalning. Dessutom innebär det en minskad manuell administration för oss som förening.

De betalningsmöjligheter vi erbjuder är:
• Kortbetalning
• Swish
• Fakturabetalning*
• Delbetalning*
* vid faktura- eller delbetalning kommer det att tas en lätt kreditupplysning. Detta är en standardkontroll och ingenting som påverkar din kreditvärdighet.

Administrationsavgift
Med ett uppdaterat administrationssystem och via de nya digitala betalningsmetoder vi erbjuder, tillkommer en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr – för att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration.

Vad innebär det för föreningen?
Processen blir mer eller mindre helt automatiserad, och vi kan erbjuda fler betalsätt än tidigare.
Vi frigör många timmar från vår styrelse och ledare som tidigare gått åt att manuellt registrera och bocka av fakturor. Den delen sköts nu helt automatiskt i SportAdmin och tillsammans med vår betalpartner Billmate. Det gör att vi istället kan lägga vår tid på det vi verkligen vill -att utveckla föreningen. Den administrativa avgiften ger oss helt enkelt mer tid.

Vad innebär det för mig som medlem?
För dig som medlem innebär det en smidigare upplevelse vid anmälan och betalning, och fler
betalningsmetoder. Du får tillgång till MedlemsAppen där du har ditt, eller ditt barns,
kalender, kallelser, utskick mm. Du kan anmäla om du behöver skjuts eller har plats i din bil genom funktionen Samåkning. Du kan i förväg meddela om du eller ditt barn är kommer på träningen genom funktionen Förhandsrapportera med mera.

Administrationsavgiften är det som gör ovanstående möjligt och pengarna går därmed indirekt tillbaka in i Härnösands Gymnastikklubb och vår verksamhet.

Ladda ner ”SportAdmin MedlemsApp” från AppStore eller Google Play, om du inte redan gjort det!

//Styrelsen

Årsmöte den 16 mars
2023-02-15 21:11

Välkommen på årsmöte!

Den 16 mars kl 18:00

Idrotthallen på Solenskolan

Vi bjuder på fika!

Handlingarna till årsmötet kommer att finnas tillgängliga på på denna hemsida under rubriken "Om klubben"/ "Årsmöte" senast 1 vecka före mötet.

Nyheter från våra grupper
Det finns inga nyheter..